Wij zijn trots op het prachtige lespakket dat wij voor Takeda Nederland samen met creatief bureau Vijf890 ontwikkeld hebben. Dit lespakket heeft als doelstelling begrip en sociale acceptatie van verschillende gedragskenmerken onder klasgenoten te bevorderen. Deze leuke lessen met coöperatieve werkvormen laten kinderen met verschillende kleurbrillen ervaren dat iedereen ‘even’ anders is. Vanuit het gezichtspunt van neurodiversiteit, dat ieder brein anders is, dragen we op deze manier bij aan destigmatisering van gedragskenmerken binnen het onderwijs.
FamilyFactor is verantwoordelijk voor de strategie, co-creatie, educatief concept i.s.m. Vijf890, educatieve redactie en i.s.m. Vijf890 voor de communicatie.
In co-creatie met leerkrachten, intern begeleiders, leerlingen en ouders is nauwgezet ingespeeld op de behoefte en educatieve waarde van het lespakket. Met een pakkend communicatieplan zijn binnen 2 weken al 20.000 leerlingen bereikt. Het lespakket met werkboekjes en brillen, zijn gratis voor de basisscholen en is gericht op kinderen van groep 6. Zie ook: https://iedereen-is-even-anders.nl.