Als schoolbestuur of schoolteam jullie strategische koers of schoolplan ontwikkelen of herijken? FamilyFactor begeleidt en organiseert het proces en inspireert op inhoud. Samen brengen we jullie toekomstvisie in kaart. In dialoog en inspiratiesessies met het FamilyFactor WaardenWerelden-model, worden missie, kernwaarden, ambities en strategie ontwikkeld. Samen met jouw team, medewerkers, leerlingen, ouders en andere stakeholders. Met elkaar bepalen we de strategische pijlers voor de komende jaren en geven we richting aan de doorvertaling naar zowel interne als externe communicatie. Zo vormen we samen het kompas van jullie organisatie.
"Met creativiteit, heldere doelen en de juiste vragen krijgt FamilyFactor groepen in beweging. Samen opdenken, denken in mogelijkheden, hun kennis en flexibele aanpak hebben geresulteerd in onze inspirerende WereldKidz-Koers 2023-2027"
Wubbo J. Wever, bestuurder WereldKidz
Bij de ontwikkeling van een strategisch beleidsplan/ koersplan of schoolplan is focus op waarden en trends die van betekenis zijn voor leerlingen, ouders, leraren en medewerkers belangrijk. Ter inspiratie ontwikkelden wij daarom het FamilyFactor WaardenWerelden-model. Een uniek model dat we in samenspraak met kinderen, jongeren, ouders en leraren ontwikkelden.
Speciaal voor het onderwijs zijn de waarden toegespitst op trends die zijn gerelateerd aan (de toekomst van) het onderwijs. Op een effectieve en inspirerende manier achterhalen we samen welke WaardenWerelden en onderliggende waarden passen bij jouw organisatie.
Benieuwd naar de zes WaardenWerelden? Lees meer...
Wat is jullie toekomstvisie en welke waarden en strategie passen het beste bij de scholen(groep) of school die je vertegenwoordigt? Welke maatschappelijke trends en onderwijstrends spelen daarbij een rol? En hoe kun je daar met de juiste strategische pijlers op inspelen? Vragen die niet alleen door het onderwijsbestuur of de schooldirecteur kunnen worden beantwoord.
Met elkaar bepalen we met welke betrokkenen we in gesprek gaan: leraren, schoolleiders, medewerkers, leerlingen, ouders en andere relevante stakeholders, zoals Raad van Toezicht en (G)MR. Tijdens studiedagen of andere momenten.
Samen bespreken we jullie ambities vanuit het gemeenschappelijke doel: het optimaal blijven bijdragen aan de ontwikkeling van jullie leerlingen. Wij als FamilyFactor inspireren, verzamelen en structureren alle inbreng en verwerken dit in tekst en beeld tot het uiteindelijke strategisch beleidsplan/ koersplan of schoolplan. Een plan dat voor alle betrokkenen herkenbaar is en graag mee aan de slag gaan.
FamilyFactor begeleidt de ontwikkeling van jullie strategisch beleidsplan/ koersplan of schoolplan.
FamilyFactor heeft WereldKidz begeleid bij de ontwikkeling van haar koers voor de komende jaren. Samen met bestuur(sbureau), directeuren, schoolleiders en GMR is invulling gegeven aan WereldKidz-Koers 2023-2027: een herijking, verdieping en aanvulling van het al bestaande strategisch beleidsplan.
De rol en toegevoegde waarde van FamilyFactor:
"Met creativiteit, heldere doelen en de juiste vragen krijgt FamilyFactor groepen in beweging. Samen opdenken, denken in mogelijkheden, hun kennis en flexibele aanpak hebben geresulteerd in onze inspirerende WereldKidz-Koers 2023-2027"
- Wubbo J. Wever, bestuurder WereldKidz -
WereldKidz: WereldKidz-Koers 2023-2027
BLICK op onderwijs: Boeiend leren voor nu en de toekomst
OBS De Voorsprong: Schoolprofiel, studiedagen en PR
Volant waardenvol onderwijs: Positionering; essentie en kernwaarden
Kralingsche school: Positionering en strategische doelen
Elke onderwijsinstelling is anders. Wij werken dan ook met een aanpak op maat. Toch zijn er onderdelen die regelmatig terugkomen in onze werkwijze en die uiteindelijk de basis van een sterk strategisch beleidsplan/ koersplan of schoolplan vormen. Benieuwd? Bekijk het stappenplan.
FamilyFactor bestaat uit experts met een veelzijdige kennis over de ontwikkeling van leerlingen, ouders en maatschappelijke trends. Uniek is onze ervaring in zowel het bedrijfsleven, de goede-doelensector als het onderwijs. “Dat geeft een frisse kijk op de positionering en strategie van onderwijsstichtingen en scholen. Wij inspireren je met trendpresentaties en cases die een brede blik geven op maatschappelijke ontwikkelingen en verbindende waarden tussen leerlingen, jongeren, ouders en het onderwijs”, vertelt Maartje van Osch, managing partner bij FamilyFactor.