Header image

Sociale marketing onderzoek Rotterdam Lekker Fit! en Sportkompas

Het programma Rotterdam Lekker Fit! zet zich in voor een gezond gewicht onder de Rotterdamse jeugd via basisscholen en richt zich op zowel voeding als beweging. Daarnaast werkt een aantal Lekker Fit! scholen met het Sportkompas, een gevalideerde test met advies voor passend buitenschools sportaanbod om de sportparticipatie van kinderen te verhogen.

 

Gemeente Rotterdam wil de informatievoorziening van Lekker Fit! en het Sportkompas optimaliseren qua inhoud en communicatie voor de doelgroep ouders. ‘Hoe kan effectief gedrag van ouders, ter stimulering van meer bewegen en sporten door hun kind(eren), worden geoptimaliseerd?'.

 

'Goede sessies, onderzoek en advies, veel werk verzet! Sociale marketing is een mooi specialisme, dus we zien elkaar ongetwijfeld weer.'
- Cornelis Krul, Projectmanager Gemeente Rotterdam -

FamilyFactor aanpak

  • Werksessie met het kernteam van Rotterdam Lekker Fit!: Hypothesenvorming aan de hand van onze doelgroepmodellen, inspiratiecases, trends en inzichten over Generatie Z met betrekking tot bewegen en sporten.
  • Groepsgesprekken met vakdocenten bewegingsonderwijs en met vaders en moeders van basisschoolleerlingen. Doelgroep: lage sociaal-economische status (lage SES), ouders met en zonder migratie-achtergrond.
  • Advies FamilyFactor: inzichten en concrete handvatten voor optimalisatie van de informatievoorziening van Lekker Fit! en het Sportkompas.

 

Afbeelding