Header image
16 september 2018

Case Purpose marketing: kinderen, ouders en scholen

Afbeelding
FrieslandCampina is initiator van ‘Iedereen Fit op School’. Een purpose marketing case die zich volgens een agile werkstijl heeft doorontwikkeld en zijn eindfase nog niet heeft bereikt.

1. Met het purpose platform ‘Iedereen Fit op School’ wil FrieslandCampina samen met partners een bijdrage leveren aan de gezondheid van Generatie Z. Wie kun je beter vragen hoe een ideale fitte school eruit ziet dan kinderen en leerkrachten zelf? We vroegen het ze. En ze hadden geweldige ideeën! Op hun ideale fitte school kunnen kinderen regelmatig vrij bewegen en zelf gezonde keuzes maken voor eten en drinken; ze zijn fit, blij en zitten lekker in hun vel. Deze purpose past ook bij ‘kwaliteit van onderwijs’: volgens Nederlanders de belangrijkste doelstelling van de 17 VN ‘Duurzame ontwikkelingsdoelstellingen’. 

 

2. In co-creatie is ‘Iedereen Fit op School’ ontwikkeld. Bewust hebben we gekozen voor een centrale rol van kinderen. De visuals van de ideeën van kinderen inspireren leerkrachten en ouders. Zonder creatieve vertaalslag, vormen de gevisualiseerde ideeën de basis van het platform

 

3. Movement creëren met kinderen als inspirator en aanjager: stap voor stap worden de ideeën samen met kinderen concreet gemaakt. Gestart met een aanbod van energizers, gevolgd door ‘de grote fitte school metamorfose’.

Lees meer...

Wil je hierop reageren?