Met succesvolle projecten voor opdrachtgevers als de Nederlandse Spoorwegen, NPO Zapp, KPN, WereldKidz-scholen, Save the Children, KWF en BLICK op onderwijs heeft FamilyFactor ervaring met een diversiteit aan organisaties. FamilyFactor heeft een brede blik op de doelgroep kinderen, jongeren, ouders, maatschappelijke trends en ontwikkelingen.
Het WaardenWerelden-model dat FamilyFactor met kinderen, ouders en leraren heeft ontwikkeld, inspireert en verbindt de waarden van de organisatie met die van haar doelgroep. FamilyFactor begeleidt bovenschoolse stichtingen en schooldirecteuren met het in kaart brengen en ontwikkelen van hun toekomstvisie, missie, kernwaarden, ambities en strategische pijlers. Krista en Maartje (FamilyFactor) vertellen meer over hun expertise en werkwijze.
FamilyFactor heeft opdrachtgevers in verschillende branches en ontwikkelt positioneringen en strategieën voor allerlei organisaties. “Door onderzoek en onze ervaring met deze diverse opdrachtgevers hebben we een brede blik op maatschappelijke ontwikkelingen die relevant zijn voor kinderen, jongeren en ouders”, vertelt Krista. “Onze kennis passen we ook toe in het onderwijs. We begeleiden het complete proces en vragen door tot we bij de kern zijn.”
Ontdek welke stappen we samen met onze opdrachtgevers doorlopen voor de ontwikkeling van een heldere en krachtige positionering en strategie. Bekijk het stappenplan
Doelgroep en trends in één model
Om tot een gedragen strategisch beleid/ koersplan of schoolplan te komen, maakte FamilyFactor het WaardenWerelden-model. Maartje: “In samenwerking met kinderen, jongeren, ouders en leerkrachten stelden we zes WaardenWerelden vast, met onderliggende waarden die voor de doelgroep van betekenis zijn. We onderscheiden: de Wereld van Leiderschap, Harmonie, Plezier, Zingeving, Vrijheid en de Wereld van Erkenning.”
“Ook maatschappelijke trends die relevant zijn voor de doelgroep en het onderwijs, zijn verwerkt in het WaardenWerelden-model.” Krista vult aan: “Uiteindelijk kiezen we samen twee tot drie WaardenWerelden die de identiteit van de organisatie het best vertegenwoordigen en ook passen bij de ambities voor de toekomst. Daarnaast geeft het WaardenWerelden-model richting aan de strategie, interne en externe communicatie.”
Maak een reis naar de zes WaardenWerelden en lees meer over dit unieke model. Lees meer
Krista: “We hebben allemaal onze eigen kracht en zetten onze expertises optimaal in. Als mede-oprichter van FamilyFactor ligt mijn focus op verbinding en de waarden van de organisatie in communicatie zichtbaar en voelbaar maken. Samen met de doelgroep en opdrachtgevers ga ik voor een succesvol resultaat met maatschappelijke impact. Dat bereiken we onder meer met het WaardenWerelden-model.”
Maartje startte jaren geleden als oprichter van marktonderzoeksbureau KidWise, voordat zij met Krista FamilyFactor startte. Zij heeft een sterke visie, is een strategisch denker en gaat graag de dialoog aan. Onderzoeken en analyseren van verschillende puzzelstukken om samen te komen tot resultaat met impact geven haar energie. Maartje: “Tijdens een co-creatiecarrousel zitten bijvoorbeeld verschillende betrokkenen aan tafel. Zo ontwikkelen we samen een waardengedreven strategie waar iedereen voor gaat.”
We helpen je graag met de ontwikkeling en formulering van de toekomstvisie, missie, waarden, ambities en strategie voor jouw onderwijsorganisatie. Neem contact op.